جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خبر

Telegram
Email
Print

آغاز بکار پنجمین همایش ملی زلزله، مدیریت بحران، دورنمای آینده در خراسان شمالی

پنجمین همایش ملی زلزله، مدیریت بحران و دور نمای آینده در استان خراسان شمالی با حضور دکتر حمزه شکیب سرپرست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، دکتر محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی،  رؤسا وهیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ها، مدیران و معاونان دستگاههای اجرایی و مهندسان استان در محل دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در افتتاحیه همایش با اشاره به اینکه توجه به موضوع زلزله در کشور جایگاه و اهمیت خاصی دارد، گفت: شناخت دقیق زلزله امری ضروری است و برای جلوگیری از خسارات احتمالی زلزله به ساخت و سازها باید تصمیمات کلان اخذ شود.

مهندس حصاری با بیان اینکه استان خراسان شمالی استان زلزله خیز و در قرن اخیر ۷ بار زلزله بالای ۶ ریشتر را تجربه کرده است، افزود: سال گذشته ٨۰ بار زلزله در استان داشتیم که این موضوع تهدید جدی برای استان است و باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

وی یادآور شد: از جمله وظایف و اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان وضع مقررات ملی ساختمان است که باید با بکارگیری فناوریهای نوین و بهره وری از آئین نامه ها، در طراحی، نظارت و اجرا محصول خوب به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: مبحث ۲۲ ساختمان از سال ۹۲ نوشته شده ولی متاسفانه طی این ۹ سال هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است درصورتی که دوران نگهداری پس از ساخت بسیار اهمیت دارد و باید بازدیدهای مستمر و دوره ای از ساختمان ها انجام شود.

حصاری در ادامه به ساخت پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در طراحی، نظارت و اجرای این پروژه، سازمان نظام مهندسی در زمینه رعایت مبانی ساختار، پدافند غیر عامل و مدیریت حوادث مترقبه می تواند در پیشبرد درست این پروژه کمک کند.

یادآور می شود در حاشیه همایش، نمایشگاه صنعت ساختمان و کارگاه های جانبی نیز با هدف کاربردی تر شدن همایش برگزار شد.

اطلاعیه های مهم

آخرین اخبار