جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خبر

Telegram
Email
Print

استاندار خراسان شمالی: داشتن ساختمان های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا باید تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: داشتن ساختمان های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا باید تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی شود .

 دکتر محمد رضا حسین نژاد از نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک بازوی قدرتمند در اجرای ساختمان های مقاوم نام برد و افزود : سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در کنار وظیفه ذاتی خود سطح آگاهی های مردم را در خصوص تقویت ساختمان ها افزایش و ارتقا دهد .

دکتر حسین نژاد یکی از عوامل اصلی در افزایش سطح آگاهی ها و مشارکت مردم را وجود تبلیغات اجتماعی در رسانه ها ذکر کرد و افزود : متاسفانه رسانه های کشور کمتر به مقوله و مباحث فنی می پردازند در حالیکه موضوع توجه ویژه به مقاوم سازی ساختمان ها باید در سطح جامعه نهادینه شود .

وی مقاوم سازی و زیبا سازی را دو رکن جدایی ناپذیر در حوزه ساخت و سازها دانست و گفت : ضروریست مقاوم سازی و توجه به زیبا سازی و معماری شهری با مشارکت و خواسته مردم انجام پذیرد در غیر این صورت با ساختمان هایی غیر ایمن در مقابل بروز زلزله مواجه خواهیم شد .

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مردم نباید با بروز یک حادثه کوچک در حوزه ساخت و ساز جامعه مهندسان را مقصر اصلی حادثه تلقی  کنند چون وجود مهندس یک مانع نیست بلکه فرد دارای منفعت اقتصادی است .

وی با اشاره به اینکه در نماهای سبک جدید چشم نوازی و هارمونی باید اولویت اصلی قرار گیرد، تصریح کرد: سازندگان مصالح جدید با کمک طراحان می توانند خاستگاه مردم را نسبت به زیبایی و معماری تغییر دهند بنابراین تاکید اصلی باید بر روی سبک سازی سازه ها باشد زیرا بیشترین صرفه جویی را شاهد خواهیم بود

اطلاعیه های مهم

آخرین اخبار