جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خبر

Telegram
Email
Print

صنعت ساختمان، فعال و پیشرو است

صنعت ساختمان، فعال و پیشرو است

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در دیدار مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان با این مجموعه اعلام کرد: صنعت ساختمان، پیشرو ترین و فعال ترین صنعت در کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان؛ مهندس کیان حصاری گفت: صنعت ساختمان میزان اشتغال زایی بالایی دارد و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نقش مهم نظام مهندسی، ادامه داد: کاهش تلفات و خسارت های ناشی از زلزله از گذشته تا امروز نشان از اهمیت کار نظام مهندسی ساختمان و  ساخت بناهایی مستحکم و ایمن است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان این که هیچ صنعتی مانند صنعت ساختمان در سال های گذشته به روز نبوده و اقدامات موثر انجام نداده است اعلام کرد: در بسیاری از صنایع بزرگ همچنان از تکنولوژی های قدیمی استفاده می شود اما در صنعت ساختمان، مصالح ساختمانی و آیین نامه ها تغییرات به روزی داشته و این صنعت شاهد هوشمند سازی نیز بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: فعالیت در حوزه ساخت و ساز با توجه به اهمیت آن در اقتصاد و معیشت افراد فعالیت مهم و تکلیف سنگینی است .

وی افزود: مسکن مناسب و ایمن موضوع مهمی در این حوزه است؛ زیرا بسیاری از بناها در شهر و روستا در خصوص ایمنی لازم باید تقویت شوند‌.

وی با بیان اینکه در ایمن سازی ساختمان ها مدیون مهندسان و دانش مهندسی در کشور هستیم؛ اضافه کرد: وجود آیین نامه و مقررات برای هر فصلی در ساخت و ساز نشان دهنده توجه زیاد به ساخت مسکن ایمن است.

مهندس محمدی اعلام کرد: بار ساخت مسکن امن بر دوش مهندسان ساختمان است و باید از تلاش های آن ها تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن روستایی اعلام کرد:سالیانه ۵ هزار تسهیلات ساخت مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن پرداخت و بنای مطمئن و مطابق با اصول مهندسی در روستاها ساخته می شود.

وی ادامه داد: در روستاها حدود صد هزار و ۲۲۱ مسکن روستایی وجود دارد و بنیاد مسکن حدود ۷۱ هزار مسکن روستایی احداث کرده است.

محمدی افزود: برنامه دولت احداث ۷۵ درصد مسکن روستایی مقاوم تا سال ۱۴۰۵ است که در استان خراسان شمالی اگر با همین روند پیش رود شاهد چشم انداز خوبی خواهیم بود.

اطلاعیه های مهم

آخرین اخبار