جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خبر

Telegram
Email
Print

پیام رییس سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه فروریختن ساختمان “متروپل آبادان”

پیام رییس سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه فروریختن ساختمان “متروپل آبادان”

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، در پیامی جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان را در حادثه غمبار فروریختن ساختمان “متروپل آبادان” تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ‎نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، در این پیام آمده است:

وقوع فاجعه اندوهبار ریزش ساختمان “متروپل آبادان” که باعث جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان در آبادان شد موجب تاسف، تاثر و تالم جامعه مهندسی استان گردید.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، ضمن اعتراض به عدم توجه مقام های مربوط و ذیربط به گزارش های مکرر و هشداردهنده ناظران سازمان، این ضایعه را به ملت شریف ایران بویژه مردم خونگرم استان خوزستان تسلیت عرض نموده و برای قربانیان این حادثه رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده‌های مصیبت دیده صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل ، از خداوند متعال مسئلت دارد.

وقایعی از این دست تلنگری است بر لزوم اجرای دقیق ماده ۳۳ و ماده ۴۱ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در ساختمان هایی که از مجرای سازمان نظام مهندسی ساختمان عبور نمی کنند و یا گزارش ارسالی ناظرین پروژه به مراجع صدور پروانه به درستی مورد دقت و توجه قرار نمی گیرد.

در همین راستا و از جمله موارد بسیار مهم و مغفول در حوزه ساخت و ساز می توان به عدم وجود اهرم و مجرای قانونی برای ناظرین در زمان وقوع تخلفات سازمانی اشاره نمود، که قطعا حل این موضوع به افزایش ایمنی و کیفیت در ساختمان ها منجر خواهد شد.

لازم به ذکر است سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در راستای اجرای ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که همکاری با مراجع در هنگام بروز سوانح و بلایای طبیعی است، آماده ارائه هرگونه خدمات در حوزه های فنی و مهندسی می باشد.

اطلاعیه های مهم

آخرین اخبار