جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خبر

Telegram
Email
Print

مغفول ماندن ظرفیت نظام مهندسی در توسعه استان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در دیدار با استاندار خراسان شمالی به ظرفیت‌های نظام مهندسی جهت توسعه استان اشاره و عنوان کرد: به ظرفیت موجود جامعه مهندسی خیلی پرداخته نشده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مهندس «کیان حصاری» گفت: مسئولیت مهندسان مادام العمر است و تا زمانی که بنایی سرپاست مهندس نسبت به آن تعهد و مسئولیت دارد.
وی افزود: این حجم از مسئولیت و خدماتی که جامعه مهندسان ساختمان ارائه می دهند با تعرفه خدمات و سطح رفاه این جامعه همخوانی ندارد.
وی با بیان این که نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با ۵ هزار و ۳۰۰ نفر عضو بزرگ ترین سمن مردم نهاد استان است،ادامه داد: متاسفانه این درصد بالایی از این جامعه با مشکلات معیشتی مواجه هستند.
وی به اشتغال زایی بالای صنعت ساختمان اشاره و اعلام کرد: بودجه عمرانی سال گذشته کشور با این میزان اشتغالزایی تناسبی ندارد.
وی با اشاره به مشخص شدن تعرفه خدمات ساخت و ساز در پایان هر سال، اضافه کرد: سال گذشته افزایش نرخ مصوب نشد و ما خواهان تصویب و یکسان سازی نرخ بهای خدمات در تمام کشور هستیم.
وی به دستورالعمل تعارض منافع نیز پرداخت و افزود: این دستورالعمل در رابطه با ارکان اصلی‌ و همچنین امورات جاری سازمان ها گره ایجاد کرده است.
لزوم فرهنگ سازی ساخت و ساز اصولی برای کیفیت بهتر زندگی
استاندار خراسان شمالی گفت: فرهنگ سازی در باب ساخت و سازهای اصولی باید انجام شود تا مردم به طراح ساختمان‌ها و مهندسان ناظر اعتماد کنند.
«محمدرضا حسین نژاد» در جمع اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان و اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان افزود: با ساخت و سازهای اصولی شاهد کیفیت بهتر زندگی خواهیم بود لذا به نظرات تخصصی مهندسان در کمیسیون ها نیز توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت قانونی برای هر نوع موضوعی ضروریست ،افزود : پیگیری موضوعات و دستور العمل ها نباید احساسی باشد.
حسین نژاد خاطر نشان کرد : گریز از خدمات مهندسی در برخی شهرهای تازه تاسیس دیده می شود در حالی که با فرهنگ سازی می توانیم این مسئله را القا کنیم که با خدمات مهندسی صرفه جویی در ساخت و ساز صورت خواهد گرفت.
وی مهندسان نظام مهندسی را از افراد مهم در جذب گردشگر و ترغیب سرمایه گذاران دانست و گفت: مهندسان می توانند با فراهم کردن جاذبه هایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قالب ایده پردازی و خلاقیت استان را بیشتر معرفی کنند.

اطلاعیه های مهم

آخرین اخبار