جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متن خبر

Telegram
Email
Print

اجرای بخشنامه تعارض منافع مشکلاتی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد کرده است

اجرای بخشنامه تعارض منافع مشکلاتی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد کرده است

رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی گفت:  دستور العمل تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان که در سال های گذشته ابلاغ شده دارای خلاهایی است که منجر به ایجاد مشکلات عدیده ای در سازمان شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مهندس  «کیان حصاری» افزود: قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس در حال بازنگری است و جامعه مهندسین خواستار افزودن نظرات اعضای نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس است.

وی ادامه داد: فعالان نظام مهندسی ساختمان کاملا به این قانون اشراف دارند و می توانند کمک های مؤثری را در این زمینه ارائه کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بخش دیگری از سخنان خود به پوشش بیمه تأمین اجتماعی اعضا و بروزرسانی تعرفه خدمات مهندسی اشاره و اعلام کرد پایان هرسال تعرفه خدمات مهندسی به روز می شود در صورتی که تاکنون تعرفه خدمات مهندسی در استان ما ۴۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

وی در ادامه به درخواست تخفیفات از سازمان نظام مهندسی اشاره و ضمن انتقاد از این که تخفیف ها در حوزه ساخت و ساز تنها مشمول نظام مهندسی ساختمان می شود، اعلام کرد: نمی توان توقع داشت تخفیف ها به جز امور عام المنفعه برای سایر امور لحاظ شود، و نباید اعمال فشاری از این جهت وجود داشته باشد.

مهندس حصاری ادامه داد: ساختار نظام مهندسی به واسطه ابلاغ دستورالعمل ها و آیین نامه های مختلف تضعیف شده است در حالی که این تشکل حرفه ای به عنوان نهاد بزرگ ترین تشکل مردم نهاد کشور باید ساختاری قوی داشته باشد.

وی در خاتمه این این دیدار رفع مشکلات مطرح شده سازمان نظام مهندسی را خواستار شد.

**تامین مسکن از اولویت های کشور است

نماینده مردم شریف بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان این که ساختمان و اهمیت ساختمان بر کسی پوشیده نیست و از نیازهای ضروری است، تاکید کردند: پس از اشتغال، داشتن مسکن و سرپناه ایمن دارای اولویت است.

ایشان با اشاره به این که حوزه و گستره صنعت ساختمان به لحاظ اشتغال و کارآفرینی بیشتر از همه مشاغل است، افزودند:کشوری که صنعت ساختمان آن متوقف  شود انتظار فراوانی فضای کسب و کار در آن کشور را نباید داشت و منجر به رکودی در همه حوزه ها می شود.

دکتر سید محمد پاکمهر با اشاره اینکه اجرای طرح تحول سلامت و نگاه ویژه به این حوزه در دولت گذشته موجب سرریز شدن اعتبارات به این حوزه شده است، اعلام کرد: در حالی این امر رخ می دهد که بخش اعظم اشتغال در حوزه دیگری است.

ایشان تورم موجود در صنعت ساختمان را ناشی از عدم تولید محصول در این حوزه دانست و اضافه کرد: هر زمان در جامعه تقاضا بیش از عرضه باشد افزایش قیمت رخ می دهد.

ایشان خاطرنشان کردند: نگاه من به صنعت ساختمان و متولیان این حوزه ویژه است و امیدواریم بتوانیم متناسب با شأن متولیان صنعت ساختمان کمک های انجام دهیم.

دکتر پاکمهر با بیان این که حلقه مفقوده ای در این میان وجود دارد، اضافه کرد: کشور دارای ۳۱ سازمان نظام مهندسی است و اگر هر کدام به تنهایی اعمال نظر کنند ممکن است تعارض هایی ایجاد شود بنابراین بهتر است خروجی کارگروه های سازمان در خصوص موارد قانون نظام مهندسی جز به جز مشخص و اعلام شود.

ایشان افزودند: برای اولین بار در سبقه تشکیل مجلس شورای اسلامی، با پیگیری انجام شده، نظام مهندسی ساختمان رابط پارلمانی دارد و این مزیت بزرگی است.

اطلاعیه های مهم

آخرین اخبار